Ny musikk fra Comet Kid! Sjekk ut bandets tredjealbum, Halley, nedenfor.

Verdensrommet holder pusten mens den venter på at kometen Halley skal passere jorden igjen. Dette vil antageligvis skje om 45 år. Kometen ble oppdaget i 1705, passerte jorden i 1986 og om ikke galaksen har opphørt i 2061 kan verden igjen vitne denne fresende kulen av is og stein frese forbi oss!

En like stor galaktisk event er det at et band slipper sitt tredje album. Enorme krefter blir satt i sving av gitarforsterkere, trommestikker, stemmeband og tangenter og Comet Kid er igjen klare for å skyte oss ut i stratosfæren med et kosmisk drønn!

Comet Kid har nettopp pakket sammen instrumentene etter nok en live-triumf som support for OnklP & De Fjerne Slektningne og tar publikum med storm med sitt høypotente nye låtmateriale som virkelig har fått en vitaminsprøyte, denne gang med produsenthjelp fra Jonas Lie Theis. Det virker som om bandet har funnet en slags utømmelig kilde for store, catchy og følelsesladde rockemonster med høy gjenkjennelsesfaktor!

[bbit bandname=”Comet Kid”]

Comet Kid har konsekvent levert kvalitet i sin relativt korte eksistens og med tre album på snaut tre år, heftig turnering, utsolgte hus og låter av slik kvalitet som ”When Im Dead” og ”Summer Is Ready” er ikke mye overlatt tilfeldighetene for et eksplosivt 2016.

Med sitt unike publikumstekke og magnetiske tiltrekningskraft har dette bandet sjarmert både presse og musikkelskere i senk de siste årene, og for sin innsats på ”Forces Of Nature” (2015) har bandet høstet hele 2 Gaffa-priser for beste beste norske gruppe og beste norske album, stemt frem av Gaffas lesere.

Comet Kid spiller over 100 konserter i året, har sluppet tre fullengde album på snaut tre år og revitaliserer seg selv gang på gang med sitt særegne sound. Likevel er det ingen tegn på slitasje eller at folk går lei – å se Comet Kid LIVE er rett og slett pensum for konsertgåere, uansett sjanger.
Soul, rock, folk, blues og et snev av funkyness forankret i solide melodier og store refreng, signert de individuelle medlemmenes særegne sound.

Tekst: presseskriv